Від початку року, станом на 7 листопада, на оперативну лінію 102 поліції Львівщини надійшло понад 359 тисяч повідомлень від громадян – тобто, від 1000 до 1500 на добу. Про особливості своєї роботи розповідає старший інспектор відділу служби 102 Управління організаційно - аналітичного забезпечення та оперативного реагування поліції Львівщини капітан поліції Юлія Комарова.
Який режим роботи операторів 102 і хто їм телефонує?
Оператори 102 працюють цілодобово, без перерв та вихідних днів. На оперативну лінію 102 телефонують усі – жінки, чоловіки, особи похилого віку і навіть діти. Власне, опрацювання повідомлень від неповнолітніх потребує найбільшої уваги – оператор повинен володіти специфічними навичками спілкування з дітьми, сформулювати та поставити запитання так, щоб дитина не розгубилась, не злякалась і не завершила розмову.
Коли надходить найбільше дзвінків?
Найбільша кількість повідомлень, згідно статистики, надходить у вихідні та святкові дні. На кількість звернень впливають навіть погодні умови – чим тепліше на вулиці, чим краща погода – тим більше до нас телефонують.
Який алгоритм реагування на повідомлення громадян?
Поліцейські реагують на усі повідомлення – спочатку оператори їх реєструють і, у випадку необхідності – передзвонюють та встановлюють додаткові обставини. Далі на місце події скеровується наряд поліції для перевірки повідомлення і в подальшому, в залежності від результатів перевірки приймається рішення – виїзд слідчо-оперативної групи, співробітників інших служб чи підрозділів – в залежності від виду та характеру виявленого правопорушення.
Чи бувають хибні дзвінки на 102 або навіть неправдиві повідомлення про злочини і як на них реагують правоохоронці?
Інколи трапляються випадки, коли абоненти дзвонять випадково – помиляються при наборі номеру, інколи дзвонять довідатись номер інших екстренних служб.
А буває, що люди телефонують щоб свідомо надати неправдиве повідомлення про злочин чи правопорушення. Оператор не має права давати власну оцінку – правдиве повідомлення, чи ні, тому завжди проводиться перевірка, яка це встановлює. Від початку року неправдивих повідомлень до нас надійшло майже шість тисяч. Це вже є правопорушення, передбачене ст.183 (Завідомо неправдивий виклик спеціальних служб) Кодексу України про адміністративні правопорушення, за яке передбачена відповідальність – значний штраф. Для перевірки цих повідомлень правоохоронці витрачають час та ресурси, а головне – люди, які реально потребують допомоги, змушені довше чекати на неї.
Які повідомлення вам запам’ятались і чому?
До нас зателефонувала неповнолітня дівчинка, яка повідомили, що зараз, в реальному часі, на очах у неї та її братів та сестер, батько вбиває їхню маму. В подальшому це повідомлення підтвердилось – чоловік дійсно вбив свою дружину.
Був інший випадок – на 102 зателефонувала дівчина і сказала, що хоче замовити піцу. Оператор правильно оцінила ситуацію і в свою чергу запитала чи дівчині загрожує небезпека. Отримавши ствердну відповідь, оператор з’ясувала, що дівчина перебувала у квартирі разом з п’ятьма чоловіками, які до неї чіплялись. Проте, наряд поліції прибув вчасно за тією адресою, куди треба було доставити «піцу» і злочин вдалось попередити.
Відділ комунікації поліції Львівської області